نمونه متن معرفی خود در مصاحبه استخدامی

نمونه متن معرفی خود در مصاحبه استخدامی چگونه است

اگر برای مصاحبه شغلی به یک شرکت یا سازمان مراجعه کرده باشید میدانید که معمولا در ابتدای هر مصاحبه استخدامی مصاحبه گر از شما میخواهد که خود را معرفی کنید. گاهی مصاحبه این گونه آغاز می شود که مصاحبه کننده از شما می خواهد در مورد خودتان صحبت کنید. ممکن است به دنبال نمونه متن معرفی خود در مصاحبه استخدامی باشید، در این مقاله از هرمس چندین نمونه از متون معرفی خود در مصاحبه شغلی را به شما پیشنهاد می دهیم.

 

نمونه معرفی خود در مصاحبه

همانطور که در مقاله در مصاحبه استخدامی چگونه خود را معرفی کنیم؟ گفته شد شروع یک مصاحبه شغلی مهمترین بخش از معرفی تان است. 5 دقیقه اول مصاحبه در موفقیت و عدم موفقیت شما در مصاحبه استخدامی بسیار موثر است. شما باید بتوانید بر استرس خود غلبه کنید و با اعتماد به نفس به معرفی خود و توانایی هایتان بپردازید.

نمونه متن معرفی خود در مصاحبه استخدامی چگونه است

این که برای این جایگاه شغلی مناسب هستید تنها از طرز صحبت و رفتار شما مشخص می شود. چرا که مسئول استخدام هیچ دیدی نسبت به توانایی های شما ندارد و این شما هستید که باید با ذکاوت خود را به او معرفی کنید.

برای این‌ که به خوبی از عهده معرفی خود در مصاحبه استخدامی برآیید لازم است چند نکته را رعایت کنید.

  • سعی کنید از قبل معرفی خود را با یکی از آشنایان نزدیک تمرین کنید، این کار می تواند نقات ضعف شما را نمایان کند.
  • 10 دقیقه قبل از زمان مشخص شده در محل مصاحبه حاضر شوید، این کار در کاهش استرس شما موثر خواهد بود.
  • لباس رسمی و مناسب بر تن داشته باشید، اطمینان از پوشش مناسب شما نقش بسزایی در اعتماد به نفستان دارد.
  • زبان بدن را مد نظر داشته باشید، صاف بایستید و با یک لبخند ملایم وارد اتاق شوید.
  • سعی کنید روی نوع سلام و احوالپرسی تان تمرین کرده باشید.
  • ریلکس باشید و با راحتی شروع به صحبت کنید.

آنچه در 5 دقیقه اول مصاحبه می گویید، می‌تواند نقش مهمی در سرنوشت این آزمون شغلی ایفا کند. بنابراین باید مهارت های اجتماعی خود را به کارفرما نشان دهید. این که چقدر تمرکز دارید و در کنترل استرس موفق هستید یک مزیت است که مسئول استخدام از رفتار شما متوجه این مهارت خواهد شد. بنابراین علاوه بر این که به دنبال نمونه متن معرفی خود در مصاحبه استخدامی هستید لازم است روی رفتار خود متمرکز باشید.

معرفی خود هنگام ورود

در بدو ورود به شرکت با لحنی محترمانه خود را به منشی معرفی کنید و دلیل حضورتان را به او بگوئید. مدیران شرکت ها معمولا از منشی خود در مورد نحوه برخورد مراجعه کننده استخدام سوال می کنند. بهتر است طوری خود را به او معرفی کنید که از آشنایی با شما حس مثبت دریافت کند. شاید این موضوع مهم به نظر نرسد اما نظر کارمندان استخدام شده در شرکت نیز می توانند در تایید صلاحیت شما موثر باشد.

نمونه متن معرفی خود در مصاحبه شغلی

نمونه متن معرفی خود در هنگام ورود به شرکت :

“سلام، من محمدی هستم و با آقای عباسی برای ساعت 11 قرار ملاقات دارم”

همینقدر ساده و خودمانی، در کمال احترام و با آرامش خود را معرفی می کنید و دلیل مراجعه تان را ذکر می کنید. این که تاثیر اولیه خوبی در ذهن منشی یا سایر کارکنان شرکت داشته باشید یک گام موثر در افزایش تمرکز شما نیز خواهد بود. قانون عمل و عکس العمل، انرژی خوب بدهید تا انرژی مثبت دریافت کنید.

معرفی خود هنگام ملاقات با مدیر در مصاحبه استخدامی

ممکن است مسئول استخدام مشغول کار باشد، در این حالت لازم است چند دقیقه ای را در اتاق پذیرش منتظر بمانید. تمرکز خود را حفظ کنید و به آرامی متن معرفی خود را مرور کنید. اگر نشسته اید هنگام ورود مصاحبه کننده بایستید و با لحنی گرم و لبخندی روی لب با او سلام و احوالپرسی کنید. حتی اگر رزومه خود را ارسال کرده بودید، کمی در مورد خودتان صحبت کنید و ویژگی های خود را بازگو کنید.

مصاحبه کنندگان هم مثل ما انسان هستند و کنجاوند در مورد شما بیشتر بدانند. اگر کمی در مورد شرکت آن ها تحقیق کرده باشید متوجه پرسونای کارمندان آن ها خواهید بود، در این صورت بهتر می توانید با مسئول استخدام تعامل کنید. سعی کنید به شکلی جامع اما کوتاه در مورد خود توضیح دهید. این که در کجا متولد شدید، تحصیلات تان در چه حدی است و بیشتر در چه قسمت هایی مهارت دارید می تواند ایده ی خوبی برای شروع مصاحبه باشد.

نحوه ی معرفی خود در مصاحبه استخدامی

فرض کنید برای استخدام در یک شرکت کامپیوتر رزومه ارسال کردید و در آزمون استخدامی موفق شده اید. حالا نوبت به مصاحبه شغلی رسیده و میخواهید مرحله مهم و نفس گیر مصاحبه را پشت سر بگذارید. نمونه متن معرفی خود در مصاحبه استخدامی در هنگام ملاقات با مدیر می تواند به شکل زیر باشد.

از این که فرصتی برای معرفی خودم به من دادید متشکرم. خب من محمد حسین منصوری هستم، متولد و بزرگ شده در تهران. اخیرا از دانشگاه آزاد تهران جنوب در رشته مهندسی کامپیوتر فارغ التحصیل شدم. شدیدا به توسعه نرم افزار علاقه دارم و کامپیوتر جزیی جدایی ناپذیر از زندگی من است. همکاری با شرکت شما باعث افتخار من خواهد بود، چون به دنبال یک فرصت طلایی برای نشان دادن مهارت هایم هستم.

میبیند که چقدر کوتاه، راحت و خودمانی به بیان اهداف، مهارت ها و ویژگی های فردی پرداخته شد؟ متن معرفی خود در مصاحبه شغلی می تواند همین قدر کوتاه و ساده اما پربار و حرفه ای باشد. در این متن علاوه بر این که شخص خودش را معرفی می کند از اشتیاق و انگیزه اش صحبت می کند. نشان دادن اشتیاق در جذب کارمندان بسیار موثر است، بنابراین در متن معرفیتان حتما علاقمندی تان به استخدام در آن شرکت کامپیوتر را نشان دهید.

این متن نمونه برای مصاحبه استخدامی برای کارشناسان رشته کامپیوتر بود، البته فرقی نمیکند در چه رشته ای تحصیل کرده اید و چه علایقی دارید. مهم این است که بتوانید شبیه به این متن را در ذهن خود شکل بدهید و با کلمات آن بازی کنید تا مطابق شرایط خود آن را بیان کنید.

از کامپیوتر صحبت کردیم لازم دانستم به این نکته اشاره کنم که با توجه به نیاز شرکت های مختلف به افراد مسلط به کامپیوتر، داشتن مدرک مرتبط با کامپیوتر از موسسات فنی و حرفه ای می تواند در قبولی و استخدام شما تاثیر چشمگیری داشته باشد.

اگر به دنبال افزایش درصد قبولی در مصاحبه شغلی هستید پیشنهاد ما دریافت مدرک icdl از موسسه آموزشی هرمس است. یک مدرک کامپیوتر معتبر و بین المللی با قابلیت استعلام برای همه اصناف مختلف، شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی.

همچنین می توانید با شرکت در دوره مهارت های 7 گانه کامپیوتر مدرک معتبر کامپیوتر را دریافت نمایید.

در ادامه به چند نمونه متن معرفی خود در مصاحبه استخدامی از skilslelo میپردازیم تا ایده های بیشتری در ذهن شما عزیزان شکل بگیرد.

نمونه متن معرفی خود به عنوان دیجیتال مارکتر

من یک شخص حرفه ای در حوزه دیجیتال مارکتینگ با 5 سال سابقه هستم. بر اساس تحقیقاتی که من انجام داده ام شرکت شما یه دنبال یک ارتباط دهنده ماهرو بازاریاب حرفه ای است تا کسب و کار شما را توسعه دهد و به شرکت شما کمک کند تا از رقبا متمایز شود.

نمونه متن معرفی در مصاحبه استخدامی

در شرکت قبلی ام، با اجرای تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی، فعالیت آن ها را 24 درصد افزایش دادم. من از طراحی و نقاشی لذت میبرم و همین امر باعث می شود هنر فردی من زنده و پویا باشد. دوست دارم خلاقیتم را به چالش بکشم. به تناسب اندام اهمیت میدهم و فکر میکنم این یک عامل نظم دهنده به انسان ها است. من قصد دارم نوآوری و روحیه مثبت را به شرکت شما بیاورم و موفقیت شما اولویت اصلی من خواهد بود.

همانطور که در این نمونه متن معرفی در مصاحبه میبینیم شخص در مورد سابقه کاری، مهارت های خود صحبت می کند. با اشاره به عملکرد مثبت خود در شرکت قبلی مزیت های خود را برای مصاحبه کننده بر میشمارد. در ادامه در مورد علاقمندی ها و انگیزه اش برای  برای کمک به شرکت می گوید. همه این ها مواردی است که می تواند مسئول استخدام را مجاب به پذیرش آن شخص کند.

نمونه متن معرفی خود به عنوان حسابدار

سلام، من سعید محمدی هستم. من با سخت کوشی و تلاش بسیار خودم را برای موفقیت در شغل حسابداری آماده کرده ام. اعتماد به نفس و تعهد از ویژگی های بارز من است. مدرک BBA خود را از موسسه/دانشگاه XYZ دریافت کرده ام. همانطور که میدانید این مدرک معتبر بین المللی از بزرگترین دستاوردهای هر حسابداری است که خوشبختانه توانستم آن را دریافت کنم.

به مدت دو سال است که سرپرست هستم و به دنبال ارتقاء شغلی و سمت مدیردت هستم. یکی از دوستان شرح شغلی شما را برای من ارسال کرد و من تصور کردم این یک موقعیت طلایی برای هر دو طرف باشد. من به توانایی های خود در یادگیری سیستم های جدید اطمینان دارم. از آنجایی که با مفهوم EPR آشنا هستم در صورت نیاز می توانم به سرعت در یک سیستم جدید مهارت پیدا کنم.

همانطور که در این نمونه متن معرفی در مصاحبه استخدامی یک حسابدار میبینید شخص از ابتدا با اعتماد به نفس به ارائه توضیحاتی در مورد خود و مهارت هایش می پردازد.

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

3.3/5 - (15 امتیاز)

  1. طیبه
    پاسخ

    مطالب بسیار مفید و کاربردی ارائه کردین ،ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید