سوالات پرتکرار مصاحبه آموزش و پرورش

سوالات پرتکرار مصاحبه آموزش و پرورش

سوالات پرتکرار مصاحبه آموزش و پرورش کدامند؟ در این مقاله از هرمس به بررسی سوالات پرتکراری که در مصاحبه استخدامی سازمان آموزش و پرورش از متقاضی پرسیده می شود میپردازیم پس، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

همان طور که می دانید بعد از قبولی در آزمون کتبی استخدامی سازمان لازم است یک مصاحبه کاری حضوری را پشت سر بگذارید. این مصاحبه با هدف سنجش سلامت روان، سلامتی جسمانی، سطح اطلاعات عمومی، تسلط بر احکام دین و شریعت و در آخر بررسی اطلاعات تخصصی شما برگزار می شود.

داوطلبان هر یک از ردیف های شغلی مورد نیاز آموزش و پرورش می توانند قبل از شرکت در جلسه مصاحبه سوالات سال های قبل را بررسی کنند و خود را برای این مصاحبه شغلی آماده کنند.

سعی بر این است مه شما را با سوالات مهم مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش آشنا سازیم تا بتوانید بهترین نتیجه را از این جلسه بگیرید.

آماده‌ شدن برای مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش آن طور که به نظر میرسد اضطراب آور نیست! استرس و اضطراب برای زمانی است که هیچ زمینه ای از مصاحبه نداشته باشید و نمی دانید قرار است چه سوالاتی مطرح شود و برای پاسخگویی آماده نیستید. در این مقاله تلاش کرده ایم شما را با سوالات پرتکرار و عمومی که در مصاحبه آموزش و پرورش از شما پرسیده می شوند آشنا کنیم تا از بار استرستان کاسته شود.

آمادگی برای پاسخگویی مؤثر به سؤالاتی است که در مصاحبه استخدامی سازمان آموزش و پرورش می‌ پرسند یک گام اساسی برای موفق شدن در جلسه گزینش است. از آنجا که در همه مصاحبه های شغلی یک سری سؤالات رایج وجود دارند، سعی کردیم مهمترین آن ها را گردآوری کنیم تا با کلیات این مصاحبه آشنا شوید و از قبل برای پاسخگویی به این سوالات آمادگی لازم را کسب کنید.

در اینجا قصد داریم گلچین سوالات پرتکرار مصاحبه آموزش و پرورش را به طور کامل بررسی کنیم و در ادامه 15 مورد از مهمترین این سوالات را با جواب برای شما نوشته ایم.

1. در مورد خودتان بگوئید، سوالات عمومی

این که در مورد خودتان بگویید مسلما از اولین سوالات تکرار شونده در هر مصاحبه ای است اما در مصاحبه آموزش و پرورش پاسخ به این سوال بسیار اهمیت دارد. آن ها می خواهند بدانند شما از چه شخصیتی برخوردار هستید و آیا تیپ شخصیتی شما برای فعالیت در حوزه های فرهنگی مناسب است یا خیر؟ مصاحبه‌ گر به دنبال یک دلیل خوب و قانع کننده برای پذیرش شما می گردد و میخواهد بداند آیا گزینه‌ ی خوبی برای پست مورد نظر هستید.

باید هر آنچه که در نهادتان وجود دارد بازگو کنید، اما مختصر و مفید. به عنوان مثال می توانید در مورد علاقه تان در مورد کار در محیط های آموزشی صحبت کنید. خصوصیات رفتاری خود را بیان کنید، از تحصیلات و مهارت هایتان بگوئید تا بدانند شما برای کارهای این چنینی مناسب هستید.

نکته مهم این است که باید سعی کنید بیش از حد در مورد اطلاعات شخصی تان صحبت نکنید. از انگیزه تان برای داشتن این شغل بگوئید، این که چرا برای این شغل اعلام آمادگی کردید و در صورت قبولی چه چشم اندازی را از آینده برای خود ترسیم کرده اید. این موارد می تواند دید کلی مصاحبه کننده را نسبت به شما شکل دهد. در این صورت در ادامه راحت تر و با استرس کمتری به گفتگو خواهید پرداخت.

با توجه به نیاز استفاده از کامپیوتر و محیط اینترنت، میزان آشنایی شما با سامانه های الکترونیکی، آموزش های آنلاین، نرم افزارهای کامپیوتر مانند ورد و اکسل و پاورپوینت و در نهایت اطلاعات شما در مورد مبانی کامپیوتر و  ICDL ارزیابی خواهد شد.

کار با کامپیوتر، آشنایی با مبانی فناوری اطلاعات و نرم افزارهای آفیس نقش ویژه ای ذر تعیین سرنوشت شما در این مصاحبه شغلی بازی خواهد کرد. خوشبختانه یادگیری مهارت های کامپیوتر دیگر سخت و هزینه بر نیست و تنها با شرکت در دوره آنلاین ICDL می توانید مهارت های خود را برای گذراندن این بخش از مصاحبه آموزش و پرورش افزایش دهید.

با شرکت در دوره مهارت های هفتگانه کامپیوتر علاوه بر آموزش های لازم می توانید مدرک ICDL معتبر و بین المللی دریافت کنید.

سوالات پرتکرار مربوط به سلامتی در مصاحبه آموزش و پرورش

همانطور که میدانید استخدام در انواع ردیف های شغلی سازمان آموزش و پرورش مستلزم برخورداری از سلامت جسمی و از ان مهمتر سلامت روان است. با توجه به نوع شغل شما ممکن است سوالات مختلفی در این خصوص پرسیده شود که مهمترین آن ها را می توان در زمینه های زیر برشمرد.

  • سوالات روانشناختی برای بررسی صحت و سلامت روان
  • سنجش بینایی
  • سنجش شنوایی
  • قدرت تکلم و گفتار

این موارد عمومی بوده و عمدتا برای همه زمینه های شغلی این سازمان مورد پرسش قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است که بررسی های فوق الذکر عموما توسط پزشکان معتمد سازمان صورت می گیرند. معمولا این نوع سوالات قبل از ورود به مصاحبه شفاهی مورد بررسی قرار می گیرند و داوطلبان بعد از تائید سلامتی جسمی و روانی می توانند در جلسه مصاحبه شرکت کنند.

سوالات پرتکرار عقیدتی مصاحبه آموزش و پرورش

پاسخگوئی به سوالات عقیدتی سیاسی بخشی از مصاحبه های آموزش و پرورش است که لازم است متقاضی نوع نگرش خود را به مسائل دینی و سیاست های روز کشور بیان کند. در این سوالات معمولا مواردی از قبیل تاریخ ایران و اسلام، میزان آشنایی با قرآن را بررسی می کنند. این سوالات معمولا در زمینه های زیر پرسیده می شوند.

  • تاریخ ایران از ابتدا تا معاصر
  • تاریخ اسلام
  • آشنایی با قانون اساسی
  • وصیت نامه سیاسی امام خمینی
  • آشنایی با جغرافیای ایران
  • جغرافیای بین الملل
  • سازمان های بین المللی
  • آشنایی با سازمان آموزش و پرورش
  • آشنایی با احکام شرعی

سوالات پرتکرار تخصصی در مصاحبه آموزش و پرورش

علاوه بر سوالات عمومی و عقیدتی، داوطلبان باید به سوالاتی برای سنجش تخصص تدریس و دانش پاسخ دهند. مخصوصا داوطلبان شغل دبیری، تاثیر بسیاری در بالا رفتن کیفیت آموزشی، تربیت دانش آموزان، شکل گیری شخصیت و بالا رفتن سطح اطلاعات آن ها دارند. بنابراین سنجش داوطلبان رشته دبیری با دقت بالایی انجام می شود.

سوالات تخصصی پرتکرار در مصاحبه آموزش و پرورش

سنجش تخصص و دانش متقاضیان کار در سازمان آموزش و پرورش حائز اهمیت است. چرا که لازمه افزایش کیفیت نظام آموزشی به کارگیری افراد متخصص و با دانش است. از این رو سوالات تخصصی از جمله سوالات پرتکرار مصاحبه آموزش و پرورش هستند. داوطلبان مشاغل آموزشی می بایست در زمینه شغلی خودشان از اطلاعات و آگاهی لازم بخوردار باشند تا بتوانند در جهت رشد اطلاعات در جامعه موثر واقع شوند.

بنابراین در هنگام مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش از داوطلبان دو نوع سوال پرسیده می شود. یکی در مورد شیوه های تربیتی و دیگری در مورد سوالات تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی. سوالاتی که در این حیطه از داوطلب پرسیده می شود عبارتند از :

  •  تعاریف پایه رشته تحصیلی
  • مفاهیم اولیه رشته شغل انتخابی
  • نحوه آموزش و روش های آموزشی
  • چگونگی برخورد با دانش آموزان
  • شیوه های مدیریت کلاس

روش های طرح سوال در مصاحبه آموزش و پرورش

در این بخش از مقاله “سوالات پرتکرار مصاحبه آموزش و پرورش” به بررسی روش های طرح سوال توسط مصاحبه کننده(گان) آزمون استخدامی سازمان می پردازیم تا با دیدی بازتر پا به محل مصاحبه شفاهی بگذارید. آمادگی برای این مصاحبه از جنبه های مختلف صورت میگیرد، بنابراین بیایید با نوع مطرح کردن سوالات نیز آشنا شویم.

همانطور که در بخش قبل گفته شد، مباحث تخصصی از اهمیت ویژه ای برخوردارند. از این رو ممکن است یک موضوع را به شما بدهند، از شما بخواهند آن را به حاضرین در جلسه تدریس کنید. گفتار، رفتار، روش تدریس، مدیریت کلاس و در کل شیوه آموزش شما در این نوع از سوالات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نحوه پرسش سوالات پر تکرار در مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش

در روش دوم تلاش می شود با طرح سوالات تخصصی میزان دانش و آگاهی شما را از مسائل مربوط به شغل مورد نظر بیازمایند. در این صورت با سوالات مختلفی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم شما را مورد سنجش قرار می دهند.

کلام آخر

سوالات پرتکراری که در مصاحبه استخدامی سازمان آموزش و پرورش پرسیده می شوند همواره مورد پرسش کاربران ما بوده اند. به همین جهت در این مقاله سعی کردیم کلیات این سوالات رو به شما آموزش دهیم تا با نگاهی بازتر نسبت به سوالات مصاحبه استخدامی این سازمان به محل مصاحبه قدم بگذارید.

اگر برای مصاحبه شغلی آماده می شوید و نمیدانید که چطور خود را معرفی کنید می توانید از مقاله نمونه متن معرفی خود در مصاحبه استخدامی کمک بگیرد.

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید