چپ دست‌های مشهور و موفق در ایران و جهان

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 6 دقیقه

چپ دستی به مفهوم تمایل طبیعی افراد در استفاده از دست چپ برای انجام کارهای گوناگون و به ویژه نوشتن است. اکثر افراد جهان راست دست و فقط تعداد کمی از آنها چپ دست هستند. از همین رو در اکثر جوامع وسایل و ابزار موردنیاز برای راست‌دست‌ها طراحی شده و برای چپ دست‌ها اهمیت زیادی قائل نمی‌شوند. در سال ۱۹۷۶ نام گذاری روز جهانی چپ دست ها برابر با ۱۳ اوت به تصویب رسیدکه می توان این روز جهانی چپ دست‌ها را به عنوان جرقه‌ای از توجه کردن به این افراد دانست.
معرفی چپ دست‌های مشهـور و موفق در ایران و جهـان:

اپرا وینفری

 

اپرا وینفری

اپرا گِیل وینفر تهیه‌کننده، هنرپیشه، مجری، خیرخواه، برنده جایزه اسکار و کاندیدای جایزه گلدن گلوب و از مشهور ترین و مطرح‌ ترین مجری های تلویزیونی آمریکا و جهان است. اپرا وینفری به عنوان ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌تبار قرن بیستم رتبه‌بندی شده‌ است. فعالیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف انسان‌دوستانه انجام داده و بزرگترین خیّر و نیکوکار سیاه‌پوست در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌رود. او برای مدتی، تنها میلیاردر سیاه‌پوست جهان بوده‌است و بر اساس برخی ارزیابی‌ها، بانفوذترین زن در جهان محسوب می‌شود.

 

بیل گیتس

بیل گیتس برای بسیاری از آمریکایی ها نماد غرور و افتخار است. عده ای معتقدند ذهنش از خلاقیت بالایی برخوردار است که به دلیل چپ دستی او می باشد و یکی از ثروتمندترین و کارآفرین ترین افراد جهان به شمار می رود.

 

 

 

 

 

آلبرت اینشتین

آلبرت اینشتین

آلبرت اینشتین به دلیل نظریّه نسبیت و به ویژه برای هم‌ارزی جرم و انرژی E=mc۲ که از آشناترین رابطه‌ها در فیزیک بین غیرفیزیک‌دان‌هاست شهرت دارد. علاوه بر این، او در بسط تئوری کوانتوم و مکانیک آماری سهم عمده‌ای داشت. انیشتین جایزه نوبل فیزیک را در سال ۱۹۲۱ برای خدماتش به فیزیک نظری و به خصوص به خاطر کشف قانون اثر فوتوالکتریک دریافت کرد. او به دلیل تأثیرات چشمگیرش، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فیزیک دانانی شناخته می‌شود که به این جهان پا گذاشته‌اند. در فرهنگ عامه، نام «انیشتین» مترادف هوش زیاد و نابغه شده‌است.

 

 

چارلی چاپلین

چارلی چاپلین

سِر چارلز اسپنسر چاپلین یکی از مشهورترین بازیگران و کارگردانان و همچنین آهنگساز برجسته هالیوود و برنده جایزه اسکار است. بیشتر فیلم‌های او کمدی و صامت هستند. چاپلین در زمینه سینما ۵۳ سال فعالیت کرد که شروع فعالیتهای وی از سالن ویکتوریا انگلستان به عنوان پسربچه‌ای آغاز شد و تا سن ۷۸ سالگی ادامه یافت. وی در سال ۱۹۱۹ همراه با تعدادی از دوستان سینمایی خود اتحادیه سینماگران را تاسیس کرد. چاپلین یکی از محبوب ترین و بزرگترین هنرمندان قرن بیستم میلادی و تاریخ سینما است.

 

 

 

مهاتما گاندی

گاندی رهبر ملی و معنوی هند، بنیانگذار استقلال هند از راه مقاومت منفی و یکی از بزرگ‌ترین مردان نیمه اول قرن ۲۵م تر پور بندر (در ایالت کاتهیاوار).  او در طول زندگیش استفاده از هر نوع ترور و خشونت برای رسیدن به مقاصد را رد می‌کرد. فلسفه ی بی‌خشونتی گاندی که خود نام ساتیاگراها روی بسیاری از جنبش‌های مقاومت بدون خشونت در سراسر جهان و تا امروز تأثیر گذاشته ‌است.

 

 

 

 

ماری کوری

ماری کوری متولد سال ۱۸۶۷ فیزیکدان و شیمیدان لهستانی ، او نخستین دانشمندی است که دو بار جایزه نوبل را در رشته فیزیک و شیمی دریافت کرد!!!

 

 

 

 

 

آنجلینا جولی و نیکول کیدمن

آنجلینا جولی و نیکول کیدمن بازیگران معروف آمریکایی هستند که در فهرست چپ دستان مشهور تاریخ قرار دارند.

 

 

 

 

 

 

رافائل نادال

رافائل نادال

رافائل نادال تنیس باز مطرح اسپانیایی اگرچه راست دست است اما همیشه با دست چپ بازی می کند!!!

 

 

 

 

 

رئیسان جمهور آمریکا

رئیسان جمهور آمریکا

در میان رئیسان جمهور آمریکا، فورد، رونالد ریگان، جورج بوش پدر، بیل کلینتون و باراک اوباما چپ دست بوده اند.

 

 

 

 

 

نوشاد عالمیان

 

نوشاد عالمیان

نوشاد عالمیان یکی از چهره‌های موفق تنیس‌ روی میز ایران است. او در المپیک تابستانی ۲۰۱۲ در لندن توانست در نخستین بازی خود حریف چینی‌تبار استرالیایی‌اش را شکست دهد. این، نخستین پیروزی پینگ‌پنگ ایران در مسابقات المپیک محسوب می‌شود. او در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ نیز موفق شد در رقابت‌های تنیس‌ روی میز آسیا به مقام چهارم دست یابد.

 

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

5/5 - (1 امتیاز)

  1. پویا
    پاسخ

    اگه که می خواید آدم خیلی شجاعی باشید به این نکته توجه بکنید نیمکره ی سمت چپ مغز یکی از کارایی که برای آدم انجام میده اینه که آرامش درونی به آدم میده و این آرامش درونی آدمو به اوج شجاعت میرسونه نیمکره ی سمت چپ مغز با طرف راست بدن در ارتباط هست ازتون خواهش میکنم این نظر این حقیر و نمایش بدید تا شاید کسانی که از ترس ها واضطرابای بیخودی رنج میبرن دلیل این ترسها و اضطرابای بیخودی و بفهمن

دیدگاهتان را بنویسید