۱۰ رشته فنی حرفه ای پردرآمد برای خانم‌ها

رشته های فنی حرفه ای پر درآمد برای خانم ها

پردرآمدترین رشته فنی حرفه ای برای خانم ها

آیا می دانید پردرآمدترین رشته فنی حرفه ای برای خانم ها کدام رشته ها هستند؟ در این مقاله از هرمس 10 رشته فنی حرفه ای پردرآمد مناسب دختر خانم ها و بانوان عزیز را معرفی کرده ایم، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و اگر سوالی داشتید در قسمت کامنت ها از کارشناسان ما بپرسید.رشته های فنی حرفه ای پر درآمد برای خانم هادر سراسر جهان از جمله در ایران مشاغل بسیار زیادی برای خانم‌ های تحصیل کرده در رشته های فنی حرفه ای وجود دارد. از آنجایی که خانم ها بیشتر به دنبال تحصیلات عالی و به دنبال آن مشاغل کامل هستند، شناسایی زمینه‌هایی که می‌توانند در آنها موفقیت کسب کنند و بالطبع پردرآمد باشد کمی دشوار است.

از آنجا که رشته‌های فنی حرفه ای پردرآمد مناسب دختران بیشمار هستند لازم است رشته ای را انتخاب کنید که در درجه اول به آن علاقه داشته باشید. در ادامه مطلب به بررسی 10 رشته مناسب فنی حرفه ای پردرآمد برای خانم ها می پردازیم که برخی از آن ها دارای مدرک بین المللی نیز هستند و می توان علاوه بر ایران در خارج از کشور نیز مشغول به کار شد.

ما مهارت‌ ها و صلاحیت‌ های مورد نیاز برای هر رشته و همچنین بازار کار فعلی و پتانسیل کسب درآمد را معرفی خواهیم کرد. این رشته‌ها شامل علوم کامپیوتر، مهندسی، مراقبت‌های بهداشتی، مدیریت بازرگانی و صنعتی است. بانوان با انتخاب شغل در یکی از این رشته‌ها نه تنها می‌توانند به ثبات و استقلال مالی دست یابند، بلکه به پیشرفت اقتصاد و جامعه کشور خود کمک کنند.

معرفی 10 رشته فنی حرفه ای پر درآمد مناسب خانم‌ها

در ایران، زنان سالهای اخیر را صرف گسترش در میزان دسترسی برای استقلال مالی و شخصی کرده اند. از صنایع دستی، گرفته تا علوم کامپیوتری، هنر و تربیت بدنی هر یک به صورت مجزا می توانند رشته هایی پردرآمد فنی حرفه ای برای دختران و زنان این سرزمین باشند. در ادامه به بررسی مهمترین رشته هایی که می توانند برای شما درآمدزایی داشته باشند می پردازیم.

رشته نقاشی؛ اولین رشته فنی حرفه ای پردرآمد برای خانم‌ها

رشته ای در تلفیق روح و جسم از دسته هنرهای آموزشی فنی حرفه ای که دختران و خانم‌های هنردوست و جویای کار می‌توانند با تحصیل در آن و کسب مهارت به درآمدزایی برسند. بانوان عزیز می توانند با آموزش نقاشی، فروش تابلوهای هنری و امثال این هابه درآمد عالی دست پیدا کنند.نقاشی یک رشته فنی حرفه ای پردرآمد برای خانم هاهرچند ممکن است نتوانید به عنوان شغل اول روی این رشته تمرکز کنید اما در شکوفایی استعداد شما بی تاثیر نخواهد بود. اگر مشغول به تحصیل هستید می توانید امیدوار باشید چرا که علاوه بر موارد ذکر شده مشاغل دیگری نیز هستند که پیش روی شما قرار خواهند گرفت. به عنوان مثال می توان به سازمان ها و تبلیغات آن ها اشاره کرد. ارگان‌های بزرگ و سازمان‌ها همیشه در بحث روابط عمومی و مطبوعات نیاز به نقاشی‌های خوب دارند که قطعاً برای شما پولساز خواهد بود.

رشته کامپیوتر؛ دومین رشته فنی حرفه ای پردرآمد برای دخترها

در دنیای امروز کمتر کسی است که اهمیت دانش کامپیوتر را درک نکرده باشد، با پیشرفت فناوری روز به روز بر مشاغل مرتبط با کامپیوتر افزوده می شود و افرادی که علوم کامپیوتری را فرا می گیرند راحت تر از سایرین مشغول به کار می شوند. همانطور که می دانید تعداد افرادی که مشغول به تحصیل در این رشته هستند بسیار زیاد بوده و از پرطرفدار ترین رشته‌های فنی حرفه ای است.
خانم‌های بسیاری در این رشته تحصیل کرده اند و امروزه در ادارات مختلف استخدام شده اند، آشنایی با علوم کامپیوتر، نرم افزارهای کاربردی مانند آفیس، فتوشاپ و امثال این ها هر یک می تواند به شکلی جداگانه باعث درآمدزایی دختران و بانوان گرامی شود.رشته پردرآمد کامپیوتر برای دخترهایکی از رشته های فنی حرفه ای پردرآمد برای خانم ها مهارت های هفتگانه کامپیوتر یا همان icdl است. رشته ای فنی که علاوه بر دانش کامپیوتر، در مورد ارتباطات، کار با نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر مانند Word، Excel و PowerPoint و حتی Access نیز آموزش های خوبی دارد. مدرک ICDL از جمله مدارک معتبری است که خانم ها می توانند برای کار در مراکز دولیت و آزمون های استخدامی مختلف ارائه دهند.

علاوه بر آموزش مهارت های هفتگانه می توانید در دوره های دیگر رشته کامپیوتر نیز شرکت کنید و مدرک معتبر فنی حرفه ای دریافت کنید. همانطور که می بینید رشته کامپیوتر از جمله رشته های پردرآمد مناسب فنی حرفه ای برای خانم ها است که علاوه بر کار در مراکز دولتی و غیردولتی می توانند به صورت دورکاری و مستقل به درآمدزایی برسند.

رشته گرافیک؛ سومین رشته مناسب فنی حرفه ای پر درآمد خانم ها

اگر به کامپیوتر علاقه دارید و در عین حال ذوق و سلیقه هنری شما بالا است، نقاشی دیجیتال و یا گرافیک می‌تواند شروع خوبی برای شما باشد. امروزه در هر زمینه ای که به ذهن می آید تبلیغات حرف اول را می زند، از آنجا که نیاز به گرافیک و طرح های جذاب بیش از پیش احساس می شود می توانیم رشته گرافیک را یکی از پردرآمدترین رشته های فنی حرفه ای برای خانم ها معرفی کنیم.رشته گرافیک فنی حرفه ای هرمس مناسب زنان شما می‌توانید با آموزش‌هایی نظیر آموزش فتوشاپ فنی حرفه ای که در این رشته توسط موسسات فنی حرفه ای زیر نظر اداره کل صورت می گیرد راه و مسیر خود را یافته و کسب درآمد از طریق گرافیک را تجربه کنید. درآمد در این رشته بالا و مشتری فروان است اگر باور نمی‌کنید یک سری به سایت‌های خدمات فریلنسری بزنید و پروژه‌ها و استخدام‌های کارفرماها را ببینید.

رشته نمایش؛ چهارمین رشته پردرآمد فنی حرفه ای مناسب زنان

در نگاه کلی رشته نمایش می‌تواند آینده پرسودی برای خانم‌ها داشته باشد. جاذبه هنر در نمایش در کنار آموزش اختصاصی فنی حرفه ای برای خانم‌ها می‌تواند شما را در جایگاه‌های مختلف شغلی قرار دهد. مطالعه خارج از چهار چوب فنی حرفه ای می‌تواند در موفقیت خانم‌ها در این رشته هنری موثر باشد. قطعاً افزایش آگاهی در نتیجه منجر به افزایش درآمد خواهد شد که قطعاً در نمایش نیز همینگونه است.

رشته پرطرفدار موسیقی

پرطرفدار و پردرآمد، رشته موسیقی انتخاب بسیاری از بانوان در مراکز فنی حرفه ای کشور است که می‌تواند به دلیل استعداد، علاقه و کسب درآمد از این رشته استقبال کرد. با دانش آموختگی در این رشته می‌توانید در جایگاه‌های مختلف کسب درآمد کنید.موسیقی رشته پردرآمد فنی و حرفه ای برای بانواندروس تخصصی رشته موسیقی از سوم راهنمایی و سال اول دبیرستان شروع می شود، بنابراین علاقمندان به این رشته فنی حرفه ای می بایست از سال اول راهنمایی وارد رشته موسیقی شوند. گرچه هنرستان های ارائه دهنده رشته موسیقی معدود هستند، گرایش بانوان به شرکت در این رشته بسیار است.

رشته موسیقی از جمله پردرآمدترین رشته های فنی و حرفه ای برای دختران است که لازم است از سنین پایین برای کسب مهارت در آن قدم بگذارند. آهنگ سازی، صدا، نوازندگی و دیگر زیر مجموعه های این رشته پردرآمد می تواند نوید آینده شغلی مناسب برای بانوان ایرانی داشته باشد.

رشته سرامیک؛ پردرآمد اما سنگین

سرامیک یک علم است، علم ساختن اشیاء جامد که از مواد غیر آلی و موادی غیر از فلزات هستند. اگر به فکر راه اندازی کارگاه‌های سفالگری و سرامیک کاری هستید و می‌خواهید کسب درآمد خود را از طریق رشته سرامیک  فنی حرفه ای انجام دهید انتخاب خوبی کرده اید. تولید سفال های چینی، سیمان، شیشه، بلورهای مصنوعی و امثال آن ها در این رشته فنی حرفه ای آموزش داده می شود.رشته سرامیکعلم سرامیک سازی بیش از پیش مورد توجه ارکان مختلف جامعه قرار دارد و برای این رشته منابع درآمدی بیشماری وجود دارد. چنین رشته‌هایی بیشتر از آقایان مورد توجه بانوان قرار می‌گیرد و ممکن است به دلیل تناسب با روحیه خانم‌ها این اتفاق افتاده باشد. در هر صورت از بهترین پیشنهادات بریا انتخاب رشته مناسب برا خام‌ها رشته سرامیک است.

رشته نقشه برداری

علاقمندان به کارهای مهندسی، رشته نقشه برداری از پرطرفدار ترین رشته‌های فنی حرفه ای است که برای خانم ها درآمد عالی دارد، قطعاً رشته هایی مانند نقشه برداری که پایه و اساس کارهایی مثل ساختمان سازی، صنایع و امثال اینها هستند مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران و شرکت های فنی و مهندسی قرار گرفته اند و درآمد بالایی را برای شما خواهد ساخت.نقشه برداری برای بانوان

رشته تربیت بدنی

از هیجان تا کسب درآمد برای بانوان! برگزاری کلاس‌های آموزشی ورزشی می‌تواند برای خانم‌ها یکی از بهترین شغل‌هایی باشد که بعد از تحصیل در این رشته فنی حرفه ای می‌توانید از آن کسب درآمد کنید.

اگر نگران بازار کار رشته ورزشی فنی حرفه ای هستید، خیالتان راحت باشد. در بسیاری از مراکز آموزشی و سازمان‌ها یا ارگان‌های بزرگ استخدام نیروهای کاربلد ورزشی خانم‌ها انجام می‌شود. تربیت بدنی یکی دیگر از رشته های پردرآمد فنی حرفه ای مناسب خانم ها است بنابراین علاقمندان به ورزش و علوم ورزشی می توانند تربیت بدنی را به عنوان رشته ای حرفه ای برای کسب و کار آینده خود در نظر بگیرند.

رشته کودکیاری

یکی دیگر از انتخاب‌های برتر برای خانم‌ها رشه کودک یاری است که همواره پردرآمد بوده و بسیار مورد توجه خانم‌های عزیز قرار گرفته است. کودک یاری به دوران پیش از دبستان مربوط است و با تسلط شما در این موضوع انتظار می‌رود بتوانید والدین را برای شادی بیشتر کودکانشنان همراهی کنید.رشته پردرآمد کودک یاری برای خانم هابا توجه به حساسیت این رشته، چنانچه در امر کودک یاری حرفه ای و کاربلد باشید بازار کار مناسبی را به دلیل اهمیت فرزندان و جایگاه آنها در خانه برای شما شما متصور می‌شویم. رشته کودک یاری از جمله پردرآمدترین رشته های فنی و حرفه ای مناسب دختران است که در هنرستان ها آموزش داده می شود.

مقایسه و مزیت‌های فنی و حرفه ای نسبت به تحصیل در دانشگاه برای خانم‌ها

وقتی صحبت از مقایسه درآمد کارمندان تحصیل کرده دانشگاهی با سازمان فنی و حرفه ای می‌شود، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود.

در مرحله اول، مهم است که توجه داشته باشید که فنی حرفه ای یک سازمان دولتی است که شامل طیف گسترده ای از حرفه‌ها، از زمینه‌های فنی مانند مهندسی و فناوری اطلاعات تا حرفه‌های سنتی‌تر مانند چرم دوزی و بهداشت است. بنابراین، مقایسه درآمد کارمندان تحصیلکرده دانشگاهی با فنی حرفه ای ممکن است گزارش درستی نباشد.

در حال حاضر میانگین درآمدی از 6 میلیون تومان برای هر دو مورد آغاز می‌شود. تنها تفاوت زمان بیشتر برای کسب درآمد در آموزش‌های فنی حرفه ای است. این رقم نشان می‌دهد که به طور متوسط، اعضای فنی حرفه ای تقریباً برابر بیشتر از کارمندان تحصیل کرده دانشگاهی در ایران درآمد دارند. با این حال، شایان ذکر است که این مقایسه عواملی مانند تجربه، نوع شغل و موقعیت مکانی را در نظر نمی‌گیرد که می‌تواند به میزان قابل توجهی بر سطح درآمد تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، در نظر گرفتن سطوح بالای تورم و بی ثباتی اقتصادی در ایران مهم است که می‌تواند مقایسه دقیق سطوح درآمد در طول زمان را چالش برانگیز کند. با این وجود، این ارقام تخمین تقریبی از شکاف درآمدی بین کارگران تحصیل کرده دانشگاهی و اعضای فنی حرفه ای در ایران را ارائه می‌دهد.

همچنین بخوانید :

بهترین مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

4/5 - (21 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید