بهبود بخشیدن مهارت های اجتماعی

بهبود روابط اجتماعی

3 راه برای بهبود بخشیدن مهارت های اجتماعی

اجتماعی بودن از جمله نیازهای زندگی شهری است اما این امر همیشه به سهولت فراهم نمی‌شود. در محیط کار و زمانی که بخواهید دوست یا دوستانی برای خود داشته باشید، این مساله اهمیت خود را نشان می‌دهد.

آسوده خاطر باشید. ما در اینجا برایتان چند توصیه‌ی خوب جهت بهبود روابط اجتماعی داریم. در اینجا اصولی گفته خواهند شد که با به کارگیری آن‌ها خواهید توانست در محیط کار یا جامعه، تعاملات اجتماعی مناسبی تجربه کنید.

 

بهبود روابط اجتماعی
بهبود روابط اجتماعی

 

اگر این اصول را به خوبی رعایت کنید به شما اطمینان خواهیم داد که پیشرفت‌های چشمگیری را در این زمینه شاهد خواهید بود.

۱-لبخند زدن را بیاموزید.
لبخند می‌تواند در جهان تغییرات زیادی ایجاد کند. این امر باعث می‌شود که افراد با شما بیشتر احساس راحتی کنند و حتی اعتمادشان به شما هم بیشتر شود. چیزی که شاید شما از آن اطلاع نداشته باشید، این است که لبخند زدن حتی در پشت تلفن هم اثرگذار است.

این مساله –لبخند زدن– به حدی اهمیت دارد که شرکت بزرگ شکلات “نستل” در مرکز خدمات تلفنی، آینه هایی نصب کرده است که کارمندان هنگام صحبت با تلفن اطمینان حاصل کنند که هموراره لبخند بر لب دارند. لبخند در صدای شما انعکاس پیدا خواهد کرد و این باعث می شود طرف دیگر خط تلفن احساس گرمی با شما پیدا کند. بنابریان فراموش نکنید که هموراه لبخند بر لب داشته باشید.

۲- از مردم بخواهید درمورد خودشان حرف بزنند.
این ترفند خوب و موثری است که با انجام آن، اجتماعی شدن، راحت‌تر خواهد بود. این یک راه حل ساده و کارامد است. از مردم بخواهید درمورد خودشان حرف بزنند. مردم،توجه را دوست دارند. از آن‌ها در مورد برخی مسایل و سلایق شان پرس و جو کنید. حتی پرسیدن سوالات ساده‌ای مثل اینکه آیا مسافرت بوده اند یا نه می‌تواند شروع خوبی باشد.

سعی کنید در این زمینه، خلاق باشید و از آن‌ها در مورد مسایل مورد علاقه‌شان سوال بپرسید. ایجاد تعامل با آن‌ها به این روش باعث می شود روابط اجتماعی‌تان را به سادگی بهبود ببخشید.

۳- روزانه، اخبار محلی بخوانید.
اگر بخواهید اجتماعی باشید، نیازمند آن خواهید بود که از اخبار و حوادث اخیر منطقه‌تان مطلع باشید تا با داشتن این دسته از اطلاعات بتوانید با دیگران به صحبت و تعامل بنشینید. از دیگر فواید اطلاع از اخبار محلی این است اگر کسی در مورد اخبار جدید سر صحبت را باز کرد شما هم فرصت اظهار نظر خواهید داشت و این به شما اعتماد به نفس خواهد داد. پس اطمینان حاصل کنید که از اخبار جدید بی‌اطلاع نخواهید ماند.

این سه تکنیک را روزانه تمرین کنید تا پیشرفت‌های گسترده‌ای را در روابط اجتماعی‌تان احساس کنید.

این سه توصیه را در قلب خود نگه دارید. آن‌ها را همواره به کار گیرید تا از نتایج لذت بخششان مسرور شوید.

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

دیدگاهتان را بنویسید