نحوه معرفی خود در مصاحبه آموزش و پرورش

نحوه معرفی خود در مصاحبه آموزش و پرورش

در این بخش از مقالات موفقیت هرمس به نحوه معرفی خود در مصاحبه آموزش و پرورش می پردازیم. بسیاری از متقاضیان کار در سیستم های آموزشی سازمان آموزش و پرورش به دنبال این هستند که در مصاحبه استخدامی این سازمان چطور خود را معرفی کنند تا با موفقیت از این مرحله عبور کنند.

نحوه معرفی خود در مصاحبه آموزش و پرورش

 

یکی از الزامات استخدام در مصاحبه آموزش پرورش مدرک icdl می باشد که از لینک فوق میتوانید ثبت نام کنید

قبل از هرچیز بیایید به چند سوال که ممکن است در هنگام مصاحبه از شما پرسیده شود بپردازیم تا با ماهیت کلی مصاحبه های آموزش و پرورش آشنا شویم.

معمولا در طول مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش سوالات مختلفی از متقاضی پرسیده می شود. این سوالات در زمینه های مختلف، از سوالات شخصی گرفته تا نحوه تدریس و … پرسیده می شوند. هدف از طرح این سوالات آشنایی با شخصیت، نحوه تدریس و در کل سنجش مناسب بودن یا نبودن شما برای این شغل است.

آن ها می خواهند در مورد تجربه و مهارت شما و همچنین سابقه تدریس تان چیزهایی بدانند. ممکن است از شما سوال کنند که فلسفه تدریس شما چیست و چگونه آن را در محیط کلاس پیاده خواهید کرد؟ آیا می توانید یک مطلب آموزشی را به شیوه ای متمایز تدریس کنید، به گونه ای که برای همه دانش آموزان قابل درک باشد؟ بهترین روش برای سنجش یادگیری دانش آموزان از نظر شما چیست؟ بیشتر آزمون شفاهی را مد نظر قرار می دهید یا کتبی؟

این ها سوالاتی هستند که ممکن است در حین مصاحبه شغلی آموزش و پرورش از شما پرسیده شود. ما در ابتدای مقاله “نحوه معرفی خود در مصاحبه آموزش و پرورش” این سوالات را مطرح کردیم تا شما خواننده گرامی با ماهیت این نوع مصاحبه ها آشنا شوید و بهتر بتوانید خود را برای یک معرفی مناسب در مصاحبه آموزش و پرورش آماده کنید. برای آشنایی با سوالات این مصاحبه می توانید مقاله سوالات پرتکرار مصاحبه آموزش و پرورش را مطالعه کنید.

چگونه خود را در مصاحبه آموزش و پرورش معرفی کنیم؟

تا به اینجا کمی با کلیات این مصاحبه آشنا شدیم، حال میخواهیم به این سوال بپردازیم که چطور خود را در مصاحبه آموزش و پرورش معرفی کنیم تا بتوانیم نظر مثبت مصاحبه کننده را جلب کنیم؟ این نکته مهم است که خود را به گونه‌ ای معرفی کنید که مهارت ها و شخصیت شما به شکلی واضح برای مصاحبه گر نمایان شود. طوری که نشان دهد شما یک فرد با تجربه و مشتاق برای امور آموزشی هستید. برای معرفی خود در مصاحبه آموزش و پرورش، می‌توانید به روش‌ های زیر عمل کنید.

چگونه خود را در مصاحبه آموزش و پرورش معرفی کنیم

  • با یک توضیح کوتاه درباره تحصیلات و تجربیات شغلیتان شروع کنید : می‌ توانید با یک توضیح کوتاه درباره مدرک تحصیلی، دانشگاهی که از آن فارق التحصیل شدید و همچنین سوابق شغلیتان شروع کنید. به عنوان مثال، می‌ توانید بگویید که دارای مدرک تحصیلی خاصی از دانشگاهی خاص هستید، و سپس به تجربیات شغلی خود در حوزه آموزش و پرورش اشاره کنید.
  • توضیح دهید که فلسفه آموزشی شما چگونه است : با توضیح درباره فلسفه آموزشی خود، می‌توانید به مصاحبه‌ کننده نشان دهید که چگونه به آموزش و پرورش نگاه می کنید و چگونه از اصول آموزشی استفاده می‌کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بگویید که تمرکز شما بر روی یادگیری فعال و تعاملی است، با به چالش کشیدن دانش آموزان هیجان و اشتیاق یادگیری را در آن ها افزایش می دهید و …
  • از تجربیات شغلی خود بگویید : اگر در زمینه های مرتبط با تدریس تجربیاتی دارید بیان کنید. با ارائه مثال‌ هایی از تجربیات شغلی خود، می‌توانید به مصاحبه‌ کننده نشان دهید که چگونه با مسائل مختلف در حوزه آموزش و پرورش برخورد می‌ کنید. این که طرز رفتار شما یا دانش آموزان چگونه بوده، چه موفقیت هایی به دست آورده اید میتواند ایده خوبی برای معرفی خود باشد. به عنوان مثال، می‌توانید به یک درس خاصی که ارائه داده‌اید، اشاره کنید و توضیح دهید که چگونه با موفقیت توانسته اید تدریس در آن حوزه را به پایان برسانید.
  • ارائه ایده‌ هایی برای بهبود آموزش و پرورش: با ارائه ایده‌ هایی برای بهبود آموزش و پرورش، می‌توانید به مصاحبه‌کننده نشان دهید که چگونه به حوزه آموزش و پرورش علاقه‌ مندید و چگونه می‌توانید به بهبود آن کمک کنید. به عنوان مثال، می‌توانید به ایده‌هایی برای بهبود فرآیند یادگیری دانش‌ آموزان یا ارتقای کیفیت آموزش مجازی اشاره کنید.

به هر حال، مهمترین نکته در معرفی خود در مصاحبه آموزش و پرورش، نشان دادن اعتماد به نفس، صداقت و انگیزه قوی برای انجام کارهای شغلی است.

چطور مهارت های خود را در مصاحبه اساتخدامی آموزش و پرورش معرفی کنیم

نقش معرفی مهارت ها در موفقیت در مصاحبه آموزش و پرورش

یادتان نرود از مهارت های مهم خود صحبت کنید، به عنوان مثال اگر مدرک خاصی دارید یا در دوره های آموزش کامپیوتر شرکت کرده اید، این می تواند یک امتیاز مثبت در رزومه شما به حساب بیاید. همانطور که میدانید امروزه اکثر مدارس به کامپیوتر و تدریس آنلاین مجهز هستند و داشتن مدارک مرتبط می تواند نقش مهمی در پذیرش شما ایفا کند.

شما می توانید برای بالا بردن شانس قبولی خود، مهارت های 7 گانه کامپیوتر را آموزش ببینید و با دریافت مدرک icdl یک گام اساسی برای قبولی در مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش بردارید.

مصاحبه کنندگان میخواهند بدانند چه کسی را استخدام می کنند، بنابراین هر مهارتی که دارید و میدانید با شغل مورد نظر مرتبط است بیان کنید. مهارت کار با کامپیوتر، فن بیان، مدیریت و رهبری و … مواردی هستند که برای استخدام در سازمان آموزش و پرورش مهم و مورد نیاز است.

همانطور که میبیند نحوه معرفی خود در مصاحبه آموزش و پرورش خیلی پیچیده و سخت نیست. تنها کافی است خوب شروع کنیم و بدانیم چگونه صحبت کنیم تا نظر مصاحبه کننده را به خود جلب کنیم. شما می توانید با مطالعه نمونه متن معرفی خود در مصاحبه استخدامی در مورد آداب معرفی خود در مصاحبه مهارت کسب کنید.

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

3.7/5 - (39 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید