شرایط و قوانین

شرایط و قوانین

“بسم الله الرحمن الرحیم”

مقدمه:
توسعه و پیشرفت روز افزون فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) موجب دگرگونی در بستر آموزش و پیدایش و گسترش محیط جدید مجازی تحت عنوان ” محیط چهارم یادگیری” شده است. رفع محدودیت های فیزیکی ، افزایش زمان، برد و ضریب دسترسی به آموزش دانشگاهی و ارتقای کمی و کیفی آموزش با بهره گیری از “فاوا” در آموزش منجر به دگرگونی در پذیرش دانشجو و تحول در شیوه ارائه آموزش گردیده است. وجه ممیزه تمامی مراکز و مؤسسات دانشگاهی در بخش اجرایی آموزش در سه بعد “زمان ، مکان و شیوه ارائه آموزش” به دانشجویان است. از همین رو است که سیاستگذاران حوزه آموزش عالی کشور بر قید عبارات “شبانه”، “مکاتبه ای”،”نیمه حضوری “و “مجازی” تاکید دارند. آموزش مجازی در همه ابعاد مزبور نسبت به سایر شیوه ها و با عنایت به استانداردهای مربوطه متفاوت است. این نوع آموزش دارای قابلیت دسترسی به دروس از پیش تولید شده در رشته های مربوط در هر زمان و از هر نقطه جغرافیایی بدون نیاز به حضور همزمان طرفین فرایند یاددهی – یادگیری و عوامل اجرایی آموزش است.

دوره های آموزشی کوتاه مدت عبارتست از دوره هایی که در یک رشته تخصصی بسیار پر کاربرد و کلیدی بوده و در جهت ارتقاء سطح علمی و فنی دانش آموختگان گام بر می دارد. این اطلاعات کلیدی سهم به سزایی در اشتغال و سطح علمی داشته و بسیار حیاتی می باشد . این دوره ها با رعایت ضوابط و شاخص های استاندارد علمی ارائه شده شده است.

قوانین عمومی

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های مرکز آموزش مجازی هرمس منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های مرکز آموزش مجازی هرمس تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات مرکز آموزش مجازی هرمس اقدام کند.

همچنین از آنجا که مرکز آموزش مجازی هرمس یک وب‌سایت آموزشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا شرکت کننده در دوره ها  شخصی است که به منظوری دریافت گواهینامه و شرکت در دوره های آموزشی  اقدام می‌کند.

سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی

مرکز آموزش هرمس به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.

مرکز آموزش هرمس متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت مرکز آموزش هرمس، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.

همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات مرکز آموزش هرمس، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط مرکز آموزش هرمس جزئی از اموال مرکز آموزش هرمس محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار مرکزآموزش هرمس است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای مرکز آموزش هرمس محفوظ می‏‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط مرکز آموزش هرمس و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار مرکز آموزش هرمس است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب‏‌سایت مرکز آموزش هرمس و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روش‌‏های مشابه مانند جمع آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای مرکز آموزش هرمس محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات مرکز آموزش هرمس، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است.

تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت وب سایت www.hermeslearn.com است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرس‏‌های رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمی‌‏گیریم. وب سایت مرکز آموزش هرمس هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.hermeslearn.com و همچنین، هیچ گونه وبلاگ و شناسه در برنامه‏‌های گفتگوی اینترنتی همچون Yahoo Messenger یا MSN Messengerو غیره  ندارد و هیچ ‏گاه با این روش‏‌ها با شما تماس نمی‏‌گیرد. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از آدرس‌‏های ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.

شرایط ارسال پرسش یا پاسخ:

– بهتر است پرسش و پاسخ کوتاه و مختصر باشد؛ زبان و رسم‌الخط فارسی و اسلوب نگارش هم در آن رعایت شده باشد.

– از پرسش و پاسخ درباره‌ی آدرس سایر آموزشگاه و استفاده از لینک خودداری کنید.

– پرسش خودتان را فقط یک بار و صفحه دوره آموزشی موردنظرتان بنویسید.

– از ثبت اطلاعات شخصی از قبیل ایمیل، شماره تماس و نام کاربری شبکه‌های اجتماعی در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.

توجه داشته باشید که نظر یا پرسش و پاسخ فقط باید در رابطه با دوره های آموزشی باشد، بنابراین برای پیگیری یا سوال درباره سفارش یا استفاده از خدمات پس از فروش با امور مشتریان مرکز آموزش هرمس (شماره تلفن‌های 3030552 – 0930) تماس بگیرید یا از طریق فرم صفحه “تماس با ما” با انتخاب موضوع پیگیری سفارش یا خدمات پس از فروش، سوال یا درخواست خود را مطرح کنید.

  • برای ارسال سایر درخواست‌ها یا پیشنهادهای خود نیز از فرم صفحه “تماس با ما” استفاده کنید یا بهinfo@hermeslearn.com ایمیل ارسال کنید.

نمایندگی

مرکزآموزش هرمس در هیچ نقطه‏‌ای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویس‌‏ها، تراکنش‏‌های مالی و خدمات قابل ارائه از طریق دفتر مرکزی پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی به روابط عمومی مرکزآموزش هرمس اطلاع دهید.

قوانین  اصلی  قبل از ثبت نام در دروه های آموزش مجازی مرکز آموزش  هرمس 

۱- کارابران با توجه به شهریه دوره و نام دوره ثبت نام میکنند و در قسمت پرداخت تایید درخواست دوره را انجام داده و سپس مبلغ را پرداخت مینمایند ، طبق این شرایط لغو دوره و یا باز پسگیری وجه تنها تا 24 ساعت ( 1 روز ) قابل اجرا خواهد بود.

۲- چه مواردی شامل کنسلی و عودت وجه نخواهد بود :

تبصره ۲-۱ : فایل های آموزش و یا پکیج های آموزش درصورتی قابل کنسلی و شامل عودت وجه خواهد بود که فایل آموزش خراب بوده و غیر قابل اجرا باشد و یا در روند ارسال پکیج زمان تحویل بسته پستی با تاخیر انجام گردد همچنین تمامی پکیج های آموزش بدلیل اتوران بودن در سیستم عامل ویندوز قابلیت اجرا خواهند داشت .

تبصره ۲-۲ :در صورتی که سیستم عامل شما دارای مشکل در اجرای پکیج های اموزش و یا فایل اموزش باشد شامل عودت هزینه نمیگردد.

تبصره ۲-۳ : استفاده از آنتی ویروس و دریافت ارور هنگام اجرای  پکیج آموزش و یا فایل های اموزش مربوط به خرابی فایل نبوده و اکثر انتی ویروس ها فایل های دارای کرک و یا لایسنس را یک فایل مخرب شناسایی کرده و در صورت رخ دادن خطا با فعال بودن آنتی ویروس باید آنتی ویروس خود را غیر فعال کنید. فایل های آموزش تنها یک اتوران ساده و اجرا کننده پلیر ویدیو بوده و هیچ گونه خطری برای سیستم شما نخواهد داشت.

تبصره ۲-۴ : فایل های آموزش لایسنی و دانلودی پس از خرید حتی در همان لحظه خرید نیز قابل کنسلی نخواهند بود جز اینکه شامل قانون تبصره ۲-۱ باشد .لطفا قبل از ثبت سفارش قوانین را مطالعه فرمایید

همچنین درصورت درخواست عودت وجه ۱درصد از کل مبلغ کسر شده از درگاه های مربوط کسر شده در هنگام عودت کسر میگردد پس توجه فرمایید قبل از هرگونه اقدام به ثبت سفارش قوانین مربوط را مطالعه فرمایید.در غیر اینصور مرکز آموزش هرمس هیچ مسپولیتی در قبال درصد کسر شده جهت عودت هزینه کاربر نخواهد داشت

۳- کاربران میتوانند در صورت هرگونه مشکل با شماره های تماس و پشتیبانی سایت تماس حاصل کنند و مشکلات خود را بازگو کرده تا بررسی و رفع گردد.

۴- وارد کردن مشخصات کاربری در هنگام پرداخت باید به صورت کاملا صحیح وارد گردد ( آدرس پستی و مشخصات فردی ) ، هرگونه اشتباه در وارد کردن مشخصات فردی باعث وارد شدن مشخصات در گواهینامه و مدرک متقاضی شده و سایت هرمس هیچ مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

۵ – فایل های آموزشی دروه های موجود در وب سایت توسط شرکت های معرفی شده در صفحه مربوط به دوره آموزش تهیه میگردد و مرکز اموزش هرمس هیچگونه مسئولیتی در قبال مشکلات احتمالی از قبیل کپی رایت در سایت های دیگر را نخواهد داشت و تنها کار بر در زمان مشخص شده در صورت هرگونه مشکل در فایل های مذکور با توجه زمان مشخص شده بعد از تحویل پکیج اموزش تنها ۲۴ ساعت پس از دریافت محصول آموزشی میتوان پکیج فوق را کنسل نموده و هزینه فوق را باز پس بگیرد در غیر اینصور مسئولیت آن به عهده مشتری میباشد.

 

–  قوانین مربوط به گواهینامه پایان دوره آموزش هرمس

۱ – مدارک مهارتی آموزش مرکز آموزش هرمس یک گواهینامه پایان دوره میباشد که بر اساس استفاده از خدمات آموزشی این مرکز آموزش در پایان دوره و شرکت در آزمون مربوطه به کاربر اعطا میگردد و گواهینامه پایان دوره به عنوان مدرک تحصیلی و دانشگاهی یا امثالهم نمیباشد

۱ – پس از شرکت در آزمون نهایی (حتی ۱ بار شرکت کردن در آزمون) امکان عودت وجه وجود نخواهد داشت .

پس در هنگام ثبت نام و یا شرکت در دوره قبل از شرکت در آزمون تصمیم نهایی خود را گرفته و سپس در آزمون فوق شرکت نمایید.

 

۳ – درصورت قبولی در آزمون آنلاین بلافاصله گواهینانه پایان دوره کاربر صادر شده و میتوانید نسخه دیجیتال مدرک را مشاهده نمایید.

 

۴ – تعداد دفعات مجاز شرکت در آزمون در قسمت پروفایل کاربری > آزمونها قابل مشاهده می باشد.

۵ – زمان شرکت در آزمون به عهده خود کاربر بوده ودر هر زمان از شبانه روز قادر به شرکت در آزمدن دوره آموزش مربوطه می باشد.

۶- استعلام و صحت گواهینامه های هرمس در نسخه جدید ۱۴۰۱ به بعد از بارکد QRCODE کنار گواهی قابل مشاهده بوده و تنها با نشانی وبگاه hermeslearn.comh مورد تایید می باشد.

قوانین کلی مرکز آموزش هرمس

فصل اول : کلیات

ماده ۱ : تعاریف در این آئین نامه هرگاه واژه های مرکز یا هرمس استفاده شود،منظور مرکز توسعه آموزشهای مجازی هرمس (موسسه هرمس علم گستر آیریک ) می باشد

ماده ۲ : مسئولین تدوین محتوای علمی در چارچوب قوانین و مقررات ،مسئولیت کامل و نظارت همه جانبه علمی و آموزشی در تمامی دوره های مجازی بر عهده مدرسین دوره مربوطه می باشد.مدرسین مسئول تدوین و یا معرفی محتوای علمی دروس الکترونیکی و تدریس دروس مزبور طبق ضوابط مربوط در بستر مجازی خواهند بود.

ماده ۳ : نحوه فعالیت هرمس طبق دستورالعمل اجرایی در حیطه ی وظایف خود و با فراهم کردن امکانات علمی ،آموزشی ،اجرایی و فنی اقدام به برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت مجازی و پذیرش دانش پژوه در رشته های مجازی می نماید. دوره های دانش پذیری به دو صورت پروژه محور و کلاس محور ارائه میشود. در دوره های کلاس محور ،دانش پژوه به صورت غیر حضوری در کلاس های آنلاین شرکت نموده و پس از پایان دوره در آزمون دوره ی مربوطه که به صورت آنلاین برگزار میشود شرکت نموده و در صورت کسب نمره قبولی ،گواهینامه پایان دوره را دریافت خواهید نمود. در دوره های پروژه محور ،دانش پژوه پس از ثبت نام در دوره بسته آموزشی تدوین شده و یا منابع معرفی شده توسط اساتید دوره را به صورت بسته آموزشی دریافت نموده و پس از مطالعه منابع با ارائه مقاله یا پروژه مربوط به دوره اطلاعات علمی او مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت تایید پروژه یا مقاله توسط مدرس دوره گواهینامه پایان دوره برای ایشان صادر خواهد شد.

تذکر مهم : در حال حاضر سیستم کلاس محور مرکز ،جهت طراحی زیر ساخت های آموزشی ٍغیر فعال است و صرفآ سیستم پروژه محور فعال می باشد.فعالیت سیستم کلاس محور در پنل شخصی کاربران ،متعاقبآ اعلام میگردد.

ماده ۴: اهداف

: ۱)تحول در آموزش و دوره های کاربردی و ارائه دوره های مجازی بر اساس مدل های نوین آموزش مجازی دنیا. ۲)تنوع بخشی به شیوه های پذیرش دانش پژوه ۳)استفاده گسترده از محیط چهارم در پاسخگویی به نیاز های جامعه،صنعت و سازمان ها ۴)افزایش و گسترش کمی و کیفی دسترسی به آموزش ۵)همکاری با دانشگاه ها و آکادمی های معتبر خارجی در جذب و آموزش دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی ۶)ارائه مدل آموزش مجازی با استاندارد های ذیربط در تدوین ،تولید،ارائه و ارزیابی آموزش های نوین ۷)استفاده از آخرین دستاورد های فناوری و یافته های پژوهشی در آموزش مجازی

فصل دوم:شرایط شرکت در دوره های آموزش مجازی هرمس

ماده ۵ : شرایط ورود به دوره ها ی آموزشی کوتاه مدت هر فردی با هر مقطع تحصیلی و حداقل سن ۱۸ سال به شرط آنکه توانایی استفاده و کار با کامپیوتر و اینترنت را داشته باشد و دوره آموزشی را مورد نیاز و مفید برای خود بداند ،میتواند در دوره آموزشی شرکت نماید.

فصل سوم : طول دوره ،ساعات تدوین شده و انصرافی آموزش مجازی هرمس

ماده ۶ :ساعات درسی در نظر گرفته شده به اقتضای هر دوره آموزشی بر مبنای زمان لاز م جهت مطالعه ،تمرین و پرسش و پاسخ توسط اساتید مربوطه ساعت مورد نظر ارزیابی و در شرح جزئیات دوره قرار داده شده است.

ماده ۷ )در دوره های پروژه محور ،دانش پذیر موظف است ،حداکثر تا ۶ ماه بعد از دریافت منابع آموزشی اقدام به ارائه پروژه پایان دوره از طریق پروفایل کاربری نماید.

ماده ۸)در صورتی که به عللی دانش پژوه نتواند در این بازه زمانی اقدام به گذاراندن دوره آموزشی خود نماید میبایست توضیحات خودرا کتبا به امور آموزش ارائه نماید تا در دست بررسی قرار گیرد.

ماده ۹)ثبت نام همزمان در چند دوره آموزشی کوتاه مدت توسط متقاضی امکان پذیر میباشد به شرط آنکه موارد ماده ۸ را رعایت نماید.

ماده ۱۰)بعد از دریافت منابع آموزشی،امکان انصراف از سیستم آموزشی وجود ندارد و دانشپژوه میتواند درخواست ساعات بیشتر آموزش بیشتر نماید.

ماده ۱۱)به واسطه شیوه آموزش مجازی هرمس امکان مراجعه حضوری و رفع اشکال حضوری وجود ندارد و دانش پژوه می بایست از سیستم های کمک آموزشی آنلاین و رفع اشکال برخط که در پروفایل کاربری موجود است استفاده نمایند تا اساتید مربوطه پاسخگوی آن ها باشند.

فصل چهارم : ارزشیابی در آموزش مجازی هرمس

ماده ۱۲ )ارزشیابی دوره های پروژه محور در دوره های پروژه محور ارزشیابی دوره بر اساس پایان نامه های دانش پژوهان و اعلام نظر شورای آموزشی اساتید انجام میشود و بر چهار رتبه ضعیف،متوسط،خوب و عالی طبقه بندی می شوند.و فقط برای دانشپذیران رتبه های خوب و عالی ،گواهینامه صادر میشود و مابقی این افراد می بایست دوباره مقاله ارسال کنند.

ماده ۱۳)در سیستم آموزشی پروژه محور درصورتیکه دانش پژوه در ارزیابی امتیاز ضعیف را کسب نماید میتواند بدون هزینه و تا ۳ بار اقدام به ارائه مجدد پروژه پایان دوره نماید.

ماده ۱۴)در صورت کسب امتیاز ضعیف در هر ۴ پروژه ارائه شده ،دانش پژوه موظف به شرکت مجدد در دوره آموزشی و پرداخت هزینه دوره به صورت کامل می باشد.

ماده ۱۵)ارزشیابی پروژه های پایان دوره سیستم آموزشی پروژه محور را اساتید مربوطه به هر درس انجام داده و در صورتی که به هر دلیل و یا رعایت نکردن استاندارد های اعلامی این آئین نامه ،پروژه ضعیف ارزیابی گردد ،هیچ اعتراضی از سوی دانش پژوه مورد قبول نمیباشد.

فصل پنجم : پروژه ها و پایان نامه ها

ماده ۱۶)صفحات پروژه های پایان دوره میبایست به ازاء هر ۱۰ صفحه آموزش،حداقل یک صفحه A4 تدوین گردد.

ماده ۱۷)در برخی موارد به تشخیص مرکز آموزشی ،سوابق کاری و علمی دانش پژوه به عنوان پروژه پایان دوره پذیرفته می شود.

ماده ۱۸)پروژه های پایان دوره میتوانند چکیده ای از منابع آموزشی ارسال برای دانش پژوه باشد و یا یک تحقیق علمی ،پیرامون موضوع دوره ،در هر حالت سطح علمی پروژه معیار پذیرفته شدن آن توسط استاد مربوطه می باشد.

ماده ۱۹)در صورتی که پروژه های علمی از ارزش بالایی برخوردار باشند،در سایت هرمس به عنوان پروژه برتر قدردانی و منتشر میگردد.

فصل ششم : سایر مقررات

ماده ۲۰)منابع آموزشی منابع آموزشی در قالب سی دی ودی وی دی برای دانش پذیران ارسال می گردد.

ماده ۲۱)محتوای منابع آموزشی محتوای منابع آموزشی جزوات تدوین شده اساتید با رویکرد دوره های کوتاه مدت آموزشی،به صورت فشرده و پیرامون مسائل اصلی دوره بوده و در قالب فایل های کتاب الکترونیکی ،پاورپوینت،و مولتی مدیا و بعضآ فیلم آموزشی ارائه می گردد.

ماده ۲۲)حقوق مادی و معنوی دروس تمامی حقوق مادی و معنوی دروس الکترونیکی که در دوره های مجازی تدوین و تولید آن توسط مرکز هرمس انجام  می گردد به مرکز هرمس تعلق دارد .هرگونه استفاده از این دروس به هر شکلی و در هر قالبی صرفآ در چارچوب عقد قرارداد مربوط با مراکز امکان پذیر است.میزان سهم معنوی و مادی عضو تدوین کننده درس الکترونیکی و فرد استفاده کننده مطابق مقررات مرکز ،مالکیت فکری و دفتر حقوقی مرکز می باشد.

ماده ۲۳)گواهینامه های بین المللی صادره مرکز هرمس با آکادمی های آموزشی مشابه از سراسر دنیا تفاهم نامه های همکاری آموزشی و پژوهشی به عمل می آورد که دانش پژوهان هرمس بعد از گذراندن دوره خود میتوانند گواهینامه های معادل خود را از این کشور ها در مرکز درخواست دهند.درخواست این گواهینامه ها بدون ارائه مقاله مجدد امکان پذیر است و فقط با واریز هزینه آن انجام می شود.

ماده ۲۴)دامنه آموزش مرکز هرمس از کلیه ی دانش پذیران فارسی زبان علاقه مند به آموزش در صورتی که محدودیتی در تحصیل مطابق قوانین نداشته باشند ،ثبت نام به عمل خواهد آورد.

ماده ۲۵)افزودن دوره آموزشی جدید مرکز هرمس بر اساس نیاز آموزشی کشور و متقاضیان می تواند با درخواست کتبی و طرح در شورای آموزشی مرکز ،نسبت به این مورد و افزودن دوره های جدید میتواند با استفاده از کارکرد آموزش خود،دوره آموزشی جدید بیافزاید.

ماده ۲۶ )نحوه ثبت نام در مرکز ثبت نام در مرکز از طریق وب سایت ها ی مجاز،به صورت تلفنی و به طور کلی به صورت از راه دور انجام می پذیرد. ضمنآ مرکز هرمس مسئولیت ثبت نام در هیچ وب سایتی به جز وبسایت www.hermeslearn.com را نمی پذیرد. شهریه دوره ها در واحد امور مالی هرمس تدوین شده و اعلام میگردد و دانشپذیران می توانند از طریق درگاه پرداخت آنلاین و یا شماره حساب های مرکز ،اعلام شده در سایت ،نسبت به پرداخت شهریه ی خود اقدام نمایند.

ماده ۲۷ )صدور گواهینامه پایان دوره برای دانش پژوهان هرمس،بعد از ارزشیابی و گذراندن موفق پایان دوره ، .گواهینامه پایان دوره آموزشی دوره های کوتاه مدت صادر می گردد. گواهینامه های پایان دوره با توجه به ثبت نام افراد در دوره های آموزشی آنلاین و شرکت در آزمون مربوطه صادر می گردد و این گواهینامه ها جهت ارائه به آکادمی های بین المللی جهت معادل سازی،ارائه ترجمه رسمی آن به دادگستری و وزارت امور خارجه جهت تایید و دیگر شرکت ها و سازمان ها صرفا جهت تایید گذراندن دوره آموزشی کوتاه مدت بوده و ارزش دیگری ندارد و به هیچ عنوان معادل گواهی مهارت فنی حرفه ای ، مهارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدارک آموزش عالی آزاد ، دانشگاه جامع علمی کاربردی ، وزارت بهداشت و مدارک دانشگاهی مانند لیسانس ،فوق لیسانس و غیره و یا مدارک وزارت آموزش و پرورش همچون دیپلم نمی باشد و صرفا به معنی سپری نمودن یک آموزش CD محور و الکترونیکی محور بوده و معادل و هم تراز هیچ یک از مدارک آموزشی ارگان های علمی کشور نیست.

ماده ۲۸ )دانشپذیران موظفند قبل از ثبت نام تحقیق کنند که گواهینامه های صادره مرکز در جهت مقصود آنان(مانند ادامه تحصیل، ترفیع شغلی و…) قابل ارزشیابی مقصد ارائه می باشد یا نه.زیرا مرکز هیچ مسئولیتی در این زمینه بر عهده ندارد. ضمنا مرکز هرمس میتواند در صورت بروز اختلاف ضمن باز پس دادن شهریه دانش پذیر ، خدمات آموزشی ایشان را قطع و گواهینامه دریافتی احتمالی را ابطال کند.

ماده ۲۹)در این آیین نامه تنها به ذکر اصول اکتفا شده و تفسیر مفاد آن به عهده ی مرکز است.

ماده ۳۰)این آیین نامه از تاریخ ۹۷/۱۱/۲۳ برای کلیه ی ثبت نام شدگان مرکز،لازم الاجرا است.