4 روش تبدیل ورد به پی دی اف | تصویری و آسان

چطور ورد را به پی دی اف تبدیل کنیم

آنچه در این مقاله میخوانید

نرم افزار Word یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای مجموعه Office است که برای ویرایش متن و تولید محتوای متنی و حتی تصویری به کار می رود. شما می توانید متن تولید شده را در پسوندهای مختلف و البته مورد تایید نرم افزار ذخیره سازی کنید، اما چگونه فایل ورد را به pdf تبدیل کنیم؟

چطور ورد را به پی دی اف تبدیل کنیمدر این مقاله از آموزش مجازی هرمس به صورت تصویری به پاسخ این سوال میپردازیم که چگونه ورد را به پی دی اف تبدیل کنیم. تبدیل فایل ورد به پی دی اف روش های گوناگونی دارد، آسانترین روش تبدیل ورد به pdf در کامپیوتر استفاده از نرم افزار ورد است، اما در این آموزش همه روش های ممکن برای این کار را به شما ارائه میدهیم.

ورد یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای کامپیوتر است، آموزش مجازی ورد را با هرمس تجربه کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در کامپیوتر

برای تبدیل فایل ورد به پی دی اف در کامپیوتر، می توانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

  1. استفاده از Microsoft Word: در نرم افزار Microsoft Word، فایل خود را باز کنید و سپس در منوی “فایل”، گزینه “ذخیره به عنوان” را انتخاب کنید. در پنجره باز شده، فرمت “PDF” را انتخاب کنید و روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.
  2. استفاده از نرم افزار های تبدیل فرمت: برخی از نرم افزارهایی که برای تبدیل فرمت فایل ها وجود دارند، می توانند فایل ورد شما را به پی دی اف تبدیل کنند. برای مثال، می توانید از نرم افزار Adobe Acrobat، Foxit Reader و یا PDFCreator استفاده کنید.
  3. استفاده از سرویس های آنلاین: در این روش، می توانید از سرویس های آنلاینی مانند Google Drive، Dropbox و iLovePDF استفاده کنید. در این سرویس ها، می توانید فایل ورد خود را آپلود کنید و سپس تبدیل به پی دی اف انجام دهیدT سپس فایل تبدیل شده را دانلود کنید.

این روش ها برای تبدیل ورد به پی دی اف در کامپیوتر مناسب ترین ها هستند و می توانید ظرف چند دقیقه و به راحتی کار مورد نظرتان را انجام دهید. اما اگر میخواهید بدانید تبدیل فایل ورد به پی دی اف در گوشی چگونه انجام میشود پیشنهاد میکنیم بخش بعدی را با دقت مطالعه کنید. 

همچنین بخوانید : ورد چیست؟

نحوه تبدیل word به pdf در کامپیوتر

همانطور که گفته شد راحت ترین راه برای تبدیل استفاده از خود برنامه ورد است. در این قسمت مرحله به مرحه و به صورت تصویری نحوه انجام کار را مشخص کرده ایم.

  • فایل ویرایش شده را انتخاب کنید.
  • از قسمت مشخص شده گزینه File را باز کنید.

  • منو کشویی را مطابق با تصویر زیر باز کنید.

  • در این مرحله لازم است مسیری را که میخواهید فایل پی دی اف ایجاد شده در آن ذخیره کنید را با کلیک روی دکمه Browse تعیین کنید. سپس بر روی قسمت Save as type کلیک کنید تا لیست کشویی انتخاب فایل ها باز شود، حالا نوع نوع فایل را روی  pdf بگذارید.

  • حالا میتوانید با کلیک بر روی دکمه Save فایل ورد را به صورت پی دی اف ذخیره سازی کنید.

  • در نهایت یک فایل pdf از محتوای ویرایش شده در بستر ورد خواهید داشت که بدون هیچ گونه به هم ریختگی بوجود آمده است.

تا به اینجا کوشش کردیم نحوه تبدیل ورد به پی دی اف در کامپیوتر را برای شما عزیزان توضیح دهیم. در ادامه روش های تبدیل ورد به pdf در گوشی، سایت و اپلیکیشن ها را به شما آموزش میدهیم. به کمک این آموزش قادر خواهید بود هر طور که تمایل داشتید و به ساده ترین روش ها تبدیل Word به pdf را انجام دهید. امیدواریم تا این بخش مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد. اگر سوالی داشتید یا در مورد یکی از مراحل دچار مشکل شده اید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

شما میتوانید علاوه بر آموزش ورد در دوره ICDL شرکت کنید و مدرک معتبر دریافت کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف با گوشی موبایل

اگر به کامپیوتر یا لپ تاپ خود دسترسی ندارید می توانید با استفاده از نرم افزارهای اندروید و ios پیش بینی شده برای تبدیل ورد به pdf به راحتی فایل word را با فرمت پی دی اف ذخیره سازی کنید. در ادامه چند نرم افزار کم حجم و ساده را برای این کار معرفی می کنیم.

نحوه تبدیل ورد به pdf با گوشی

نرم افزار easyPDF

نرم افزار WPS Office در نسخه پرو خود قابلیت تبدیل ورد به پی دی اف را با گوشی اندروید دارا می باشد. این برنامه تبدیل word به pdf را به صورت آنلاین و رایگان انجام می‌دهد. تنها در چند ثانیه برنامه را از گوگل پلی دانلود کنید، فایل Word مورد نظرتان را در برنامه گوشی آپلود کرده و به سادگی آن را به PDF تبدیل کنید. این نرم افزار قابلیت تبدیل انواع عکس، فایل های Excel و PowerPoint به PDF را دارد، در قسمت زیر لینک دانلود این نرم افزار تبدیل ورد به pdf در گوشی را قرار داده ایم.

Word to PDF Converter

برنامه دیگر نرم افزار Word to PDF Convertor است که برای تبدیل فایل ورد به pdf از طریق گوشی می توانید از آن استفاده کنید. این برنامه رایگان برای گوشی های اندروید 2 و 3 به بالا ارائه شده و میتوانید به راحتی فایل ورد خود را به آن بدهید و نسخه PDF شده آن را تحویل بگیرید. از ویژگی های بارز این نرم افزار سادگی و تجربه کاربری بسیار مناسب آن است. لینک دانلود برنامه در قسمت زیر آمده است.

PDF Converter

نرم افزار محبوب PDF Converter نوع دیگری از برنامه های گوشی برای تبدیل ورد به پی دی اف است که برای سیستم عامل ios و گوشی های آیفون طراحی شده است. این نرم افزار کاربردی علاوه بر فایل های ورد، تمام فرمت های تصاویر، اسناد تولید شده با نرم افزارهای آفیس مانند Excel و PowerPoint و همچنین فایل های PPT را به PDF تبدیل می کند.

در این بخش ساده ترین نرم افزارهای تبدیل ورد به پی دی اف با گوشی را معرفی کردیم و امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

سایت تبدیل ورد به پی دی اف

همانطور که در قسمت ابتدایی مقاله اشاره کردیم یکی از راه های تبدیل ورد به pdf با کامپیوتر و گوشی استفاده از ابزارهای آنلاین و سایت ها است.

سایت های زیادی برای این منظور طراحی شده اند و ما میتوانیم به راحتی فایل ورد خود را در آن ها بارگذاری کنیم و با فرمت PDF دانلود کنیم.

  • ilovepdf
  • pdf2go
  • sodapdf
  • xodo.com

سایت های فوق برای تبدیل ورد به pdf بسیار مناسب هستند و میتوانید به راحتی فایل مد نظر خود را تبدیل کنید. ابزار آنلاین برای تبدیل فایل بسیار زیاد است مهم ساده بودن ابزار است. توجه داشته باشید چنانچه اسناد محرمانه و مهمی برای تبدیل دارید حتی الامکان از ابزارهای آنلاین استفاده نکنید.

در این بخش از آموزشگاه مجازی هرمس به آموزش تبدیل ورد به پی دی اف پرداختیم. امیدواریم از این آموزش بهره کافی را برده باشید، ما را با نظرات ارزشمند خود همراهی کنید.

لینک های کوتاه :

https://bit.ly/3Gb97cd

https://cutt.ly/v441wWa

https://b2n.ir/word-to-pdf

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

3.9/5 - (7 امتیاز)

  1. آرمان
    پاسخ

    سلام…خسته نباشید…
    روش اولی که گفتین واقعا عالی بود…دمتون گرم…

دیدگاهتان را بنویسید