چگونه با یک پس انداز کوچک ، ثروتمند شویم ؟

چگونه با یک پس انداز کوچک ، ثروتمند شویم ؟
چگونه با یک پس انداز کوچک ، ثروتمند شویم ؟

” پولی که بعد از خرج کردن باقی میماند را پس انداز نکن ، بلکه پولی که بعد از پس انداز باقی میماند را خرج کن . “زمانهای زیادی است که مردم در پی کشف راز ثروتمند شدن هستند . در سال ۱۹۲۶ شخصی بنام George Clasonکتابی بنام The Richest Man In Babylon ( ثروتمند ترین مرد بابل ) را نوشت . این کتاب در مورد یک داستان افسانه ای از یک مردی به نام Arkad بود که کاتب نسخه های خطیست و روزی یکی از مشتریان خود را که مردی ثروتمند بود و به دیگران قرض میداد را متقاعد کرد که راز پولداریش را برای او فاش کند .
با رعایت چند قانون ساده شروع به پول دار شدن کنید …..

چگونه ثروتمند شویم
چگونه ثروتمند شویم

چگونه با یک پس انداز کوچک ، ثروتمند شویم ؟
در ابتدا شروع به پس انداز کردن کنید
اولین اصلی که آن مرد پولدار به Arkad توصیه کرد این بود که : ” قسمتی از درآمد خود را نزد خویش نگه دار ”او در ادامه گفت : با کنار گذاشتن تنها ۱۰ درصد از درآمد خویش – بطوری که به هیچ عنوان برای خرج و مخارج به آن دست نزنی _ به مرور زمان ملاحظه خواهی کرد که این میزان روز به روز افزایش میابد و بدون در نظر گرفتن این مقدار پول، شروع به کسب درآمد کن . حتی بعد از مدت زمان طولانی تر ، این مقدار پول به دلیل قدرت ربح / سود مرکب بیشتر هم میشود .
به کنترل در آوردن قدرت سود مرکب
اگر تاکنون در مورد واژه سود مرکب چیزی نشنیده آید باید بگویم که این واژه در واقع به این معناست که ……. وقتی شما پس انداز خود را به یک صندوق سرمایه گذاری میسپارید ، پس انداز شما ایجاد سود میکند و آن سود اندک ، خود به تنهایی سود آفرینی میکند . با طی گذشت زمان مشخص و قدرت سود مرکب ، در نهایت میزان اندکی از پول به ثروت تبدیل میشود .میتوان گفت ، سود مرکب یکی از دلایل کلیدی است که چرا باید برای خود پس انداز کرد . پس انداز کردن در شروع یک زندگی بسیار امری ضروری است .

سرمایه گذاری کردن را فرا بگیرید
در حال حاضر ، حتی قدرتمندترین تاجران دنیا هم در ابتدا اقدام به پس انداز کرده اند . آنها به عنوان قسمت مرکزی مدیریت مالی شان ، پول خود را شبیه رهن ، سرمایه گذاری میکنند .برای اینکه پس انداز کردن برای شما ، تبدیل به یک عادت شود ، به محض گرفت حقوق یا دستمزد خود ، درصدی از درآمد خود را تعیین کنید و آن را بگونه ذخیره کنید که به خودتان حق دست زدن به آن را ندهید . اندوخته کردن آن را تا زمانی که به میزان مشخصی از نظر خودتان برسد ادامه دهید ، سپس آن را به بانک یا صندوق سرمایه گذاری منتقل کنید و یا در هر کاری دیگر که مناسب میبینید ، سرمایه گذاری کنید .سرمایه گذاری تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از درآمدتان، در نهایت به شما کمک خواهد کرد به یک ثروت دست یابید . پس برای خود پس انداز کنید و سپس چیزی را که کنار گذاشتید را از نو احیاء کنید .
این کار دو پیامد به دنبال دارد :
۱_ این کار شما را مجبور میکند که کسب ثروت کنید۲_ اگر برای کاری نیاز به پول بیشتری داشته باشید ، این کار شما را مقید میکند که به دنبال راه های دیگر برای کسب درآمد باشید تا بتوانید پول لازم را بدست آورید.
هرگز برای ایجاد یک تغییر خیلی بزرگ در سبک زندگیتان در پس انداز خود غوطه ور نشوید

چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید